intermediate-surf-training-surf-skate

Vi klassifiserer en middelsgod surfer som en som kan droppe inn i en passe stor bølge, ta droppet og ri en green wave med relativ letthet. SmoothStar kan hjelpe en middelsgod surfer til å få progresjon til neste surfenivå.

SSmoothStar kan hjelpe en middelsgod surfer med å korrigere sin teknikk, hjelpe deg til å få mer drive inn og ut av svingene. Ved hjelp av god timing og øvelse på land, vil SmoothStar hjelpe middelsgode surfere til å generere mer kompresjon og fart langs bølgefronten.

Ved å bruke SmoothStar som trengingsverktøy, vil du styrke surfemuskulaturen og forbedre bottom og top turns ….. ikke å forglemme generell carving hastighet.

Topp 5 forbedringsområder

  1. Perfekt bottom turn
  2. Bedre carving på bølgen
  3. Generere mer fart på bølgen ved å trykke sammen den nedre del av kroppen
  4. Binde sammen en bottom turn og en cutback
  5. Styrke surfemuskulaturen for ekstra utholdenhet og kraft i svingene

Oppnå en bedre teknikk

En av de viktigste faktorene som hindrer middels gode surfere i å forbedre teknikken sin er mangel på kompresjon av beina. God sammentrykking er nøkkelen til fart på bølgen. Med fart kan du carve deg vei inn i skarpere vendinger, cutbacks og kritiske manøvrer.

SmoothStar er et utmerket verktøy som hjelp til forbedring av denne teknikken. Vi anbefaler middels gode surfere å starte på en flat overflate på gaten, starte med å kjenne på kompresjons følelsen i beina og kroppen. Etter hvert, når du mestrer gatene, kan du gå videre til å bruke innkjørsler, brattere bakker og skate parker.

Simulate perfect Surf Technique

Hvordan kan SmoothStar hjelpe deg med bottom turn?

En god bottom turn starter en hel bølge som gir viktig fart og flyt i bevegelsen, som skal til for å få til en rekke ulike manøvrer. Når du bruker SmoothStar surfer du på land. Ved å trykke sammen beina like før du starter en bottom turn, kommer du lavere ned mot bakken mens du lagrer kinetisk energi. Når du går gjennom vendingene dine på SmoothStar holdes kroppen lav, og så i det du kommer ut av en sving strekker du beina, som vil gi deg driv og mer fart inn i neste sving.

intermediate-surfer-bottom-turnintermediate-bottom-turn-surf-skate

Styrking av surfemuskulaturen?

core-surfing-Muscles

Selv om det ikke egentlig er en surfeteknikk eller et triks, er den enkleste og letteste måten å oppnå grunnleggende surfestyrke på å surfe i gatene med ditt SmoothStar. Med en SmoothStar Thruster kan du gi deg selv fart ved å pumpe og svinge akkurat som du ville ha gjort på en bølge.

“Har du vært trøtt når du rir en lang point break bølge?”

Når du carver med en SmoothStar, styrker du surfemuskulaturen i nedre del av rygg og bak på leggene. La oss være ærlige, hvordan vil du foretrekke å trene surfemusklene, i et treningsstudio eller ved å ha det moro på en SmoothStar? Når du skater SmoothStar styrker du surfemusklene og har det gøy samtidig! Du skyver konstant fra, fra side til side og øker styrken i følgende viktige muskler:

  • Gluteus muskelen (den store rumpemuskelen)
  • Hamstring musklene (musklene på baksiden låret)
  • Gluteus Medius (den mellomste setemuskelen i hoften/nedre del av rygg)

SmoothStar vil hjelpe middels gode surfere med å øve kompresjonssurfing på land. Surfskating i lange perioder vil bygge opp surfemuskulaturen i nedre del av ryggen og bakfoten, som vil hjelpe deg til å surfe med mer styrke og utholdenhet.

tutorials-tips

Viktig råd: Spør en surfetrener om hjelpe til å forbedre bottom turn, top turn og generell kompresjon. Få en kvalifisert surfetrener til å se på deg. Få de til å hjelpe deg med timing av kompresjon og utstrekking av beina. En surfetrener kan observere kroppsstillingen din og se hvordan du bruker armene dine. Perfeksjoner dette på land med SmoothStar og så ta den korrekte teknikken med ut i vannet ved din neste surf.